19 Μαρ 2017

Ο Γιαννιώτης Θάνος Βούρδας τοποθετήθηκε νέος Γ. Γρ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Βασικό κριτήριο το σημαντικό έργο που επιτέλεσε στην ΕΡΓΟΣΕ

   Ένας ακόμη Ηπειρώτης τοποθετήθηκε σε θέση κυβερνητικής ευθύνης.
   Πρόκειται για τον μέχρι πρότινος Διευθύνων Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνο Βούρδα, ο οποίος καταλαμβάνει τη θέση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών και Υποδομών.
   Ο Θ. Βούρδας αναλαμβάνει τη θέση της Πέτη Πέρκα, η οποία μετακινήθηκε στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας.
   Είναι προφανές ότι η θητεία του και το σημαντικό έργο που επιτέλεσε στην ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και η αποδοτική συνεργασία του με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, αποτέλεσαν τα βασικά κριτήρια για την επιλογή του στο νευραλγικό πόστο του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών και Υποδομών.
   Όπως διαβάζω στα Σιδηροδρομικά Νέα:

ΕΡΓΟΣΕ. Στα «σκαριά» 14 έργα και τρεις μελέτες 500 εκατ. ευρώ


Μέσα στη χρονιά αναμένουμε και τη δημοπράτηση για την εργολαβία κατασκευής επιδομής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος που θα ολοκληρώσει τα έργα σε αυτό το τμήμα και θα φέρει το σύγχρονο τρένο ένα βήμα από την Πάτρα.

Σε ... πυρετό δημοπρατήσεων βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ, καθώς ήδη έχει προγραμματίσει μέσα στο έτος δημοπρατήσεις έργων και μελετών προϋπολογισμού περίπου 500 εκατ. ευρώ!
Πρόκειται για 14 έργα που θα ολοκληρώσουν τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου όλης της χώρας με έργα «σταθμούς» που θα επιτρέψουν ηλεκτροκίνηση και διπλή γραμμή σχεδόν στο σύνολο του δικτύου. Παράλληλα με 3 μελέτες που έχουν προγραμματιστεί μέσα στο 2017 δίνεται το «πράσινο φως» για την επέκταση του Προαστιακού προς το λιμάνι του Λαυρίου, της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (6ου προβλήτα) με το δίκτυο αλλά και την επέκταση του Προαστιακού της συμπρωτεύουσας. 
Για τον Φεβρουάριο έχει προγραμματιστεί η πρώτη μεγάλη δημοπράτηση για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του τμήματος Κιάτο - Αίγιο με την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Το συγκεκριμένο τμήμα είναι σε προχωρημένο στάδιο στο στρώσιμο των γραμμών το οποίο έχει ξεκινήσει από το Αίγιο προς το Κιάτο και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά για να ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια. Ο σχεδιασμός της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ για τις νέες δημοπρατήσεις δείχνει «κορύφωση» της διαδικασίας μέσα στο φετινό καλοκαίρι. Συγκεκριμένα προγραμματίζονται: 
Νέα πνοή στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναμένεται να δώσει η σιδηροδρομική σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τον 6ο προβλήτα του λιμανιού. Η Β’ φάση μελετών θα δημοπρατηθεί το Β' εξάμηνο του 2017. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας

-Η δημοπράτηση για τις υπολειπόμενες εργασίες (Β φάση έργων) εντός του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και την υπόγεια σύνδεση με Μετρό με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ,
-Η δημοπράτηση για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων. Πρόκειται για το μεγαλύτερο από τα νέα έργα, προϋπολογισμού 125 εκατ. ευρώ.
Μέσα στη χρονιά όμως αναμένουμε και την δημοπράτηση για την εργολαβία κατασκευής επιδομής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος που θα ολοκληρώσει τα έργα σε αυτό το τμήμα και θα φέρει το σύγχρονο τρένο ένα βήμα από την Πάτρα. Πρόκειται για το δεύτερο σημαντικότερο έργο, από πλευράς προϋπολογισμού καθώς φτάνει τα 95 εκατ. ευρώ και δημοπρατείται εντός του πρώτου εξαμήνου. 

Επίσης θα έχουμε τρία σημαντικά έργα και για το περιφερειακό δίκτυο που αφορούν:

Τη δημοπράτηση για την παραλλαγή της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου-Βόλος και εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισα - Βόλος

Τη δημοπράτηση για την κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση σιδιροδρομικής γραμμής Ισθμός - Λουτράκι
Τη δημοπράτηση για την εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα

Σημειώνεται ότι οι υπογραφείσες συμβάσεις έργων και μελετών τη διετία 2015 - 2016 έχει φτάσει τα 137,27 εκατ. ευρώ, ενώ αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη βρίσκονται συμβάσεις για έργα και μελέτες πάνω από 417 εκατ. ευρώ. 

Συγκεκριμένα οι δημοπρατήσεις και αναθέσεις έργων ή/και μελετών που πραγματοποιήθηκαν στην ΕΡΓΟΣΕ από το 2015 έως σήμερα ανέρχονται σε συνολικό συμβατικό ποσό της τάξης των 148 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται πως «οι δημοπρατήσεις και αναθέσεις επετεύχθησαν αφού εξασφαλίστηκε η ωρίμανση των αντίστοιχων έργων, είτε αφορά σε μελετητική ωρίμανση και σύνταξη τευχών δημοπράτησης είτε αφορά στην εξασφάλιση χρηματοδότησης μετά την ολοκλήρωση απαραίτητων ενεργειών για ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα (όπως το παράδειγμα της Κατασκευής Κάτω Διάβασης Μενεμένης, το οποίο είναι και το πρώτο για το οποίο εγκρίθηκε χρηματοδότηση στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014 -2 020 και κατέστη δυνατή η συμβασιοποίησή του τον Απρίλιο του 2016)».

Προαστιακός Κορωπί – Λαύριο 
Σε τροχιά... υλοποίησης μπαίνει ένα από τα πιο υποσχόμενα έργα του ελληνικού σιδηρόδρομου που θα αναβαθμίσει το λιμάνι του Λαυρίου μετατρέποντας το σε πύλη εισόδου και εξόδου για το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος». Πρόκειται για την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου από το Κορωπί ως το Λαύριο. Η Β φάση μελετών του έργου αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο α’ εξάμηνο του 2017. Η επέκταση του Προαστιακού θα είναι μήκους 32 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής από το Κορωπί έως το Λαύριο.
Πρόκειται για ένα ενιαίο οδικό, σιδηροδρομικό και λιμενικό έργο που θα επαναφέρει την αίγλη του παλιού λιμανιού του Λαυρίου. Η σύνδεση του λιμανιού με τον προαστιακό σιδηρόδρομο από το Κορωπί, η οδική σύνδεση με την Αττική Οδό αλλά και η αναβάθμιση του λιμανιού το οποίο μπορεί να γίνει κόμβος επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία προσέλαβε σύμβουλο, προκειμένου το έργο να προχωρήσει με τη μέθοδο της μελέτης - κατασκευής. 
Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη χάραξης της ΕΡΓΟΣΕ, ο ηλεκτροκινούμενος άξονας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, θα αποτελέσει διακλάδωση του υπάρχοντος ανατολικού κλάδου του προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής με αφετηρία τον κόμβο Κορωπίου και σχεδιάζεται για να εξυπηρετεί ταχύτητες συρμών έως 120 χλμ ανά ώρα. 
Η γραμμή προγραμματίζεται να είναι διπλή, θα έχει εννέα σταθμούς προαστιακού: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, «Δασκαλιό 1» - ΒΙΟΠΑ Κερατέας, «Δασκαλιό 2», Θορικό, «Κυπριανός» Λαυρίου και Λιμάνι Λαυρίου και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες καθημερινά.

ΟΛΘ 
Νέα πνοή στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναμένεται να δώσει η σιδηροδρομική σύνδεση του σιδηροδρονμικού δικτύου με τον 6ο προβλήτα του λιμανιού. Η Β’ φάση μελετών που θα δημοπρατηθεί το Β εξάμηνο του 2017 αφορά εκτός από τη σύνδεση του προβλήτα και την ανισοπεδοποίηση δύο ισόπεδων οδικών διαβάσεων για τη σύνδεση του λιμανιού με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι).
Στα τέλη Αυγούστου του 2016 η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας γνωμοδότησε υπέρ της μελέτης της ΕΡΓΟΣΕ για την σύνδεση του 6ου προβλήτα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω σιδηροδρομικής γέφυρας μήκους 1 χλμ., προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ. Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπάρχει μεν σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία όμως για λίγες εκατοντάδες μέτρα δεν φτάνει μέχρι τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και έτσι τα εμπορεύματα διακινούνται απευθείας, αλλά μέσω της γραμμής που διασχίζει εγκάρσια την οδό 26ης Οκτωβρίου και εισέρχεται από την Πύλη 11. 
Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, η ελλιπής σιδηροδρομική σύνδεση από τον ΟΛΘ έως το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο επηρεάζει κατά περίπου 30% το κόστος της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων προς τις γειτονικές μας χώρες. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η συνδετήρια οδός του λιμανιού με τον οδικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι.

Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης 
Τα πρώτα του... βήματα έχει κάνει ο προαστιακός της Θεσσαλονίκης που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους των δυτικών περιοχών. 
Οι σχετικές μελέτες για το έργο θα δημοπρατηθούν το Β εξάμηνο του έτους με στόχο να μπει σε πορεία υλοποίησης ένα άρχο που σχεδιάζεται από το 2014. Το έργο έχει ενταχθεί στο Στρατηγικό Πλαίσιο Μεταφοράς και στο Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ, με το ποσό των 10 εκ. ευρώ. Στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι μια μέγιστη περίοδος ωρίμασης και υλοποίησης του έργου, μέχρι το 2022.
Σύμφωνα με παλιότερο σχεδιασμό το έργο θα περιλαμβάνει την ανακατασκευή και την επανάχρηση υφιστάμενου τμήματος μη ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ ή/και την κατασκευή νέων τμημάτων, ώστε να καταστεί λειτουργική η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση περιοχών της Δυτικής Θεσσαλονίκης (Σίνδος, Κορδελιό, Εύοσμος, Σταυρούπολη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη) με το λιμάνι.

Οι παλιότερες προτάσεις των δημοτικών αρχών έκαναν λόγο επίσης για τη δρομολόγηση διαθέσιμων οχημάτων τύπου «RAIL BUS», καθώς και την κατασκευή 11 ενδιάμεσων στάσεων και τερματικών σταθμών στις ενδεικτικές θέσεις: Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αισχύλου (Διαβατά), Νέα Μοναστηρίου και Αθανασίου Διάκου (Ελευθέριο - Κορδελιό), Νέα Μοναστηρίου και Επτανήσου (Εύοσμος), σταθμός ΚΤΕΛ «Μακεδονία», εμπορικό κέντρο “City Gate”, Επτανήσου και Καραολή & Δημητρίου (Εύοσμος), Ελ. Βενιζέλου και Σοφοκλέους (Αμπελόκηποι), Παπαφλέσσα και Αγίας Κυριακής (Εύοσμος – Άνω Ηλιούπολη), Μικράς Ασίας και Καραολή & Δημητρίου (Σταυρούπολη) και στη Σίνδο και το Λιμάνι Θεσσαλονίκης (τερματικοί σταθμοί).

Υπογραφές συμβάσεων για τρεις μελέτες
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους προγραμματίζεται η υπογραφή τριών συμβάσεων. Η πρώτη αφορά στη Γ’ φάση μελετών για τη νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή διασύνδεσης με το νέο λιμένα Καβάλας, η δεύτερη τη μελέτη για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Προμαχώνα και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και η τρίτη τη μελέτη για σειρά έργων αναβάθμισης στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα (ανακατασκευή σήραγγας στην περιοχή Αγίου Στεφάνου κ.λπ.). Και οι τρεις διαγωνισμοί για τις μελέτες είναι σε εξέλιξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.