3 Νοε 2014

Καταλήψεις και στα σχολεία της Άρτας

Κείμενο του 15μελούς του 3ου Λυκείου

   Ημέρα καταλήψεων σήμερα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια και της Άρτας. Οι μαθητές διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν ότι το νέο σύστημα ευνοεί την παραπαιδεία και "πετάει έξω" τους μαθητές των φτωχότερων οικογενειών, που δεν έχουν την δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια...
   Το παρακάτω κείμενο στάλθηκε από το 15μελές Συμβούλιο του 3ου Λυκείου Άρτας:

Προς όλους.
   Σας μιλάμε εμείς, τα παιδιά σας, οι πλέον σκληρά εργαζόμενοι. Δεν παραπονιόμαστε γι’ αυτό. Δεν μας κουράζει η εκπαίδευση. Την θέλουμε, την χρειαζόμαστε. Ζητάμε την μόρφωση για να γίνουμε πολίτες, χρήσιμοι στον εαυτό μας και στην κοινωνία.
   Όμως, η πολιτεία αντί να μας βοηθήσει, βάζει εμπόδια και τρικλοποδιές. Ίσως να μην μας θέλει όλους μορφωμένους. Έρχεται το νέο σύστημα του λυκείου με την τράπεζα θεμάτων. Το σύστημα αυτό κάθε άλλο παρά αναπτύσσει την κριτική σκέψη μας, ο οποίος θα πρέπει να είναι ο βασικός στόχος του σχολείου. Προωθεί τη βαθμοθηρία, δηλαδή οι μαθητές από την πρώτη λυκείου κιόλας προσπαθούμε σκληρά, για να φτάσουμε την καλύτερη απόδοση που θα μπορούσαμε να έχουμε σε όλα τα μαθήματα. Όλη αυτή όμως η προσπάθεια μας γίνεται με στόχο ένα «20» και όχι την ουσιαστική γνώση. Δεν μας αφήνονται περιθώρια να κοιτάξουμε πίσω από τις σελίδες των βιβλίων, και όποιος αποπειραθεί θεωρείται αλλόκοτος και ενοχλητικός.
   Μαθητές και καθηγητές γίνονται πιόνια στα χέρια ενός αναλυτικού προγράμματος, εργαλεία προκαθορισμένων οδηγιών. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΥΝΟΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ.   Χάνεται κάθε δικαίωμα διαχείρισης της «ύλης» από τον καθηγητή, ο οποίος δεν είναι πλέον σε θέση να την «μεταλλάξει» με βάση τις ιδιαιτερότητες των μαθητών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να τρέχουν μαθητές και καθηγητές πίσω από ένα πολύ μεγάλο όγκο πληροφοριών, αναγκασμένοι να καταφεύγουν σε φροντιστήρια επιβαρύνοντας την δύσκολη οικονομική κατάσταση των περισσότερων-δυστυχώς- ελληνικών οικογενειών με στόχο να ολοκληρώσουν αυτή την πολυπόθητη ύλη για να τα καταφέρουν στις εξετάσεις.
   Στηρίζεται στη στυγνή μάθηση και στη χρησιμοθηρική εκπαίδευση. Η γνώση δεν είναι πια προσωπική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις δυνατότητες του κάθε μαθητή, δεν είναι γνώση για μάθηση αλλά για επιδόσεις, τυποποιημένη, που μόνο όσοι καταφέρουν να πειθαρχήσουν και να παπαγαλίσουν θα μπορέσουν να βγουν στην «αγορά». Οι φτωχότερες οικογένειες που δεν έχουν, ούτε στο ελάχιστο, τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά στα φροντιστήρια είναι πλέον οι «άτυχοι» τους οποίους το νέο σύστημα πετάει έξω.
   Αυτή επομένως η κατάληψη, δεν γίνεται λόγω της τεμπελιάς των μαθητών. Γίνεται με στόχο την βελτίωση της εκπαίδευσης και όχι την διακοπή της.
   Πολλοί είναι αυτοί που θα πουν «δεν κατάφεραν άλλοι να τα αλλάξουν όλα αυτά, επειδή το είπατε εσείς θα αλλάξει;». Σε αυτή τη θέση ένας είναι ο αντίλογος. Το πλέον γνωστό: ΑΝ ΟΧΙ ΤΩΡΑ ΠΟΤΕ; ΑΝ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΙΟΙ; Καθίστε και αναλογιστείτε το για λίγο. Πρέπει να παλεύει κανείς με νύχια και με δόντια για να διεκδικήσει τα δικαιώματα του, και όχι να γίνεται παθητικός δέκτης των παγιωμένων απόψεων αλλά και των δεδομένων περιστάσεων.
   Ζητάμε αλληλεγγύη από γονείς και καθηγητές, γιατί πρόκειται για μια οργανωμένη, με στόχο προσπάθεια και όχι μια επιπόλαια εφηβική έκρηξη.

Άρτα 31/10/14
Με ελπίδα
Το 15μελές Συμβούλιο του 3ου Λυκείου Άρτας

2 σχόλια:

  1. Αυτά τα θρασίμια οι μαθητές που κάνουν καταλήψεις δεν έχουν αγωγή από το σπίτι τους
    Οπως ο γιος του Σαμαρά
    http://ionath.blogspot.gr/2014.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια στον/-ην συντάκτη του κειμένου για το ύφος, τον σεβασμό, την καθαρότητα αλλά και την αρμόζουσα επίδειξη διάθεσης νεανικής αγωνιστικότητας και υπεράσπισης ιδανικών και αξιών.
    Χωρίς να μέμφομαι ή να επικροτώ a-priori την πράξη μιας σχολικής κατάληψης, σημειώνω προς τα "αποφασιστικά παιδιά" πως ένα τέτοιο μέτρο πρέπει να ασκείται ως ακροτελεύτιο ενός αγώνα που θέλει να υπηρετήσει αξίες και ιδανικά και όχι -ακούσια ή εκούσια- πολιτικές σκοπιμότητες.
    Ετσι,, οργανωθείτε σωστά και εξαντλήστε την έκφραση και διάδοση των θέσεων και απόψεών σας μέσα από όλα τα σύγχρονα μέσα διάδοσης της πληροφορίας.
    Μέσα απ' αυτήν την ενημέρωση, προσπαθήστε να κερδίσετε την μαζικότητα, την συνηγορία της κοινής γνώμης και να μην "καπελωθείτε" από κανένα -απανταχού καιροφυλακτούντα- πολιτικό σκοπό.
    Η κατάληψη του σχολείου, και η συνακόλουθη ανεπιθύμητη για σας -όπως γράφετε- διακοπή των μαθημάτων, ας είναι το έσχατο και όχι το πρώτιστο μέτρο καταφυγής και έκφρασης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των αναγνωστών που τις δημοσιεύουν.
O "Τηλεβόας" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επίσης, επειδή πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο.